Kondycja i optymalizacja stron internetowych

Słyszeliście kiedyś, że strony internetowe nigdy nie są skończone? Owszem, wdrożenie i ostateczną konfigurację na serwerze możemy uznać za ostatni etap zlecenia. Zakończeniem będą pozytywne testy funkcjonowania strony. Jeśli zależy ci na tym aby strona jednak była czymś więcej niż tylko wizytówką w internecie, to musisz trochę nad tym popracować. Bo, strona internetowa to poważne narzędzie w realizacji firmowych celów. Pod te cele optymalizuje się strony internetowe.

W tej kategorii dowiesz się:

  • Po co optymalizować?
  • Co jest ważne w optymalizacji
  • Jak optymalizować
Strona zaginęła w wynikach wyszukiwania?

Strona internetowa działającego na terenie Gruzji biura turystycznego miała zachęcać klientów z Polski do wypraw w tamte rejony świata. Nowych klientów ze strony jednak nie było. Problemem była słaba widoczność strony w wyszukiwarkach. Mimo sporego stażu w internecie i unikatowej treści, na interesujące klientów frazy, strona wyświetlała się na odległych pozycjach tylko z dopisaną nazwą firmy do zapytania. Najwyraźniej gdzieś zaciągnięty był hamulec. Tylko gdzie?

Gwiazdki już nie pomagają?

Aktualizacje algorytmów wyszukiwania w Google zawsze niosą za sobą zmiany. Czasem duże po których padają nawet strony poważnych firm z dużym budżetem na pozycjonowanie a czasem niewielkie zmiany, które ciężko rozpoznać. Na listach z wynikami wyszukiwania po takich aktualizacjach dochodzi jednak do przetasowania pozycji. Tym razem w okolicach końca września 2019 roku doszło do aktualizacji po której z wyników wyszukiwania zniknęły gwiazdki z ocenami artykułów. To nie była zmiana czysto kosmetyczna, przyniosła sporo zmian, wywołała trochę zamieszania na facebookowych grupach.

Zdjęcia przyciągają uwagę ale nie zawsze są dobrą ilustracją dla tematu

Każdy, kto zajmuje się SEO, pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych rozumie jaką wagę mają dobrze dobrane zdjęcia i ilustracje na stronie. Nie tylko pomagają użytkownikowi zilustrować opisywany problem, uatrakcyjnić stronę i przyciągnąć jego uwagę. Z tym ostatnim mamy do czynienia na większości blogów, zdjęcia są wypełniaczami często darmowymi pobranymi ze "stocków". Takie wypełniacze nie ilustrują tekstu, nie dają użytkownikowi żadnej wartości a to jest teraz głównym założeniem branym pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek. Sztuczna inteligencja szybko się uczy, potrafi w miarę dobrze zinterpretować zdjęcie na stronie nawet te nie podpisane.

Strona 1 z 2