Ile firm w Świdnicy projektuje strony internetowe?

Ilu chętnych na świdnicki tort usług www?

Obserwacja konkurencji to rutynowe działanie każdego świadomego przedsiębiorcy. Standardowo o konkurencję pytamy klientów zamawiających pierwszą stronę internetową dla swojego biznesu. Mamy wtedy punkt odniesienia, zwłaszcza kiedy celem nowej strony będzie pozyskiwanie klientów. My też chcemy wiedzieć kto, chce zjeść kawałek tortu jakim jest lokalny rynek usług projektowania stron internetowych w Świdnicy.

Świdnica nie zalicza się nawet do miast średniej wielkości. Z prawie sześćdziesięcioma tysiącami mieszkańców jest o połowę mniejsza od pobliskiego Wałbrzycha i trzy razy większa od Świebodzic, większa od Dzierżoniowa i Żarowa. Zarejestrowano tu ponad 4700 firm, z których cześć już ma stronę www albo dopiero będzie rozważać założenie strony.

Załóżmy, że tylko 5% firm w tym roku postanowi zmodyfikować lub zamówić nową stronę. Nasz świdnicki tort to około 250 potencjalnych klientów. Ile firm stoi w kolejce po swoją część tortu?

Trudno o dokładną listę bo, część to firmy uśpione, cześć prowadzi jeszcze inne działalności a tworzenie stron to zajęcie dodatkowe. Z różnych źródeł udało mi się określić, że około 20 firm w Świdnicy konkuruje o klientów w tej branży. Teoretycznie 8 klientów na rok dla jednej firmy. Mało, ale trzeba pamiętać o mocno przybliżonych obliczeniach niebiorących pod uwagę okolicznych miejscowości. Zlecenia z tej dziedziny można przecież wykonać całkowicie zdalnie bez kontaktu z klientem.

 

Około 20 firm w Świdnicy ma w zakresie swojej działalności usługi projektowania stron internetowych.

 

Darmowe kreatory i firmy spoza Świdnicy

W tym miejscu dotykamy większego problemu dla firm lokalnych. Po świdnicki kawałek tortu usług tworzenia stron internetowych ustawiły się firmy z odległych stron kraju. O ten torcik konkurują też „darmowe kreatory” stron internetowych.

Darmowe strony z kreatora

Szukanie oszczędności przez przedsiębiorców jest naturalne. Darmowe kreatory umożliwiają samodzielne tworzenie i publikację firmowej strony. Na początek może wystarczyć. Na początek, bo wkrótce się okazuje, że ta strona wcale nie jest darmowa, jeśli potrzeba czegoś więcej. Pierwszą wadą tego rozwiązania jest przymusowy baner reklamowy i link do kreatora w stopce strony. Krótko mówiąc, słabo to wygląda. Słabo też wygląda firmowa strona w darmowej sub domenie kreatora stron. W takich warunkach ciężko budować wizerunek wiarygodnej firmy. Poważniejsza wada to mocno ograniczone możliwości optymalizacji takiej strony. Są tam jakieś opcje SEO, ale to podstawowe minimum. Bez rozumienia zasad SEO całkowicie bez wartości.

Firmy ogólnopolskie wbijają na kawałek lokalnego tortu.

Wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy związane z tworzeniem stron internetowych w Świdnicy i Wałbrzychu zajmują firmy z różnych części Polski. Jak to możliwe? Proste. Pozycjonowanie i optymalizacja działa. Firmy zarzuciły szeroko sieci, tworząc podstrony z kluczowymi frazami i nazwami miast.

Muszę przyznać, że tworzenie stron internetowych to praca, którą da się wykonywać całkowicie zdalnie. Nie wyobrażam sobie jednak całkowitego braku kontaktu z klientem, kiedy efektem pracy ma być strona internetowa. Produkt, który za każdym razem jest inny, dopasowany do wymagań klienta i branży, w której działała.

W Świdnicy działa około 20 firm zajmujących się stronami www. Dla ilu z nich to podstawowe zajęcie?