Zadbaj o wygodę użytkowników witryny, optymalizuj treść.

 Optymalizacja witryn internetowych nie powinna koncentrować się jedynie na poprawianiu parametrów związanych ze słowami kluczowymi. Optymalizacja treści polegająca na upychaniu słów kluczowych w każdym elemencie witryny może przynieść odwrotny efekt. Liczy się jakość i dostępność tej treści. Ocena reakcji użytkowników związanych z wizytą na stronie już dawno jest czynnikiem branym pod uwagę w przydzielaniu pozycji na liście wyników wyszukiwania. 

  Na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników. Od niedawna tak, jak na początku istnienia wyszukiwarek, głównym czynnikiem rankingowym jest znów zawartość witryny. Przede wszystkim jakość treści, ergonomia i wygoda korzystania z zasobów strony, czas potrzebny na pobranie strony oraz dostępność strony na urządzeniach mobilnych. Straciły na znaczeniu linki, dzięki którym jeszcze niedawno można było wypchnąć marnej jakości strony na pierwsze pozycje list wyników wyszukiwania. Dopracowane, przydatne dla użytkowników treści publikowane na źle zaprojektowanych, przestarzałych, niefunkcjonalnych stronach pozostaną niedocenione. Poprawa kilku niezwykle istotnych parametrów stron wystarczy, aby dobra treść przyciągała nowych użytkowników. 

Powrót do góry