poniedziałek, 18 maj 2015 22:17

Czy ktoś może zamknąć Twoją firmę w mapkach Google?

Czy ktoś może zamknąć Twoją firmę w mapkach Google? mikroplaneta

Może. Firmowa wizytówka w Google pomaga przedsiębiorcom zaistnieć w wynikach wyszukiwań lokalnych nawet bez posiadania firmowej strony internetowej. Firma, po uzupełnieniu danych i weryfikacji, otrzymuje firmową wizytówkę (panel wiedzy) i znacznik lokalizacji na mapach Google. Szukający lokalnych usług, przez wyszukiwarkę Google, zobaczy propozycję kilku firm na liście wyników wyszukiwania, obok zobaczy kilka pinów na mapce. Skuteczność tej formy prezentacji firmy nie podlega wątpliwości. Małe lokalne firmy od tego powinny zacząć działania marketingowe. Z doświadczenia własnego i kilku naszych klientów wiemy, że część zleceń pozyskujemy właśnie dzięki tej wizytówce.

 

Dzwoni firma i mówi, że mam zapłacić za wizytówkę w Google.

Relacja klienta:

  Od początku roku już trzy razy próbowano mi sprzedać przez telefon usługę, która jest darmowa. Przy ekspresowym, bełkotliwym przywitaniu ze strony głosu w słuchawce miałem zrozumieć, że firma współpracuje z Google. Miły damski głos w słuchawce, ledwie słyszalny w gwarze innych telemarketerów, mówił mi, że jak nie zapłacę to moja firmowa wizytówka w Google spadnie z pierwszego miejsca, a może nawet zaginie w googlowych indeksach. - To co? Decyduje się Pan? Nie? To my się już tym nie będziemy zajmować, usuniemy wpis - powiedział głos. Rozmowę przerwano, kiedy zapytałem czy próbuje mnie naciągnąć na coś, co jest darmowe?

Kto może oznaczyć Twoją firmę jako zamkniętą na stałe?

Każdy!

  Pracownicy Google Polska wyjaśniają na forach wielokrotnie, że nie współpracują z żadną agencją reklamową, wywiadownią gospodarczą, ani firmą pozycjonerską. Firmy powołujące się na współpracę z Google po prostu wprowadzają w błąd – wyraźniej – oszukują. Rzetelne firmy podające się za partnerów Google nie poproszą o podanie pinu do konta w Google, ani nie będą próbowały założyć w Twoim imieniu takiego konta, zwłaszcza za opłatą. Jedyny dostęp (jeśli masz takie konto), ograniczony do konta, przydziela się z poziomu ustawień zaawansowanych i w każdej chwili można go cofnąć. Nikt oprócz Ciebie nie może usunąć wizytówki i pozycji Twojej firmy z Google Maps.

Formularz zgłoszenia nieprawidłowości na mapkach Google

No chyba, że.. Ktoś masowo prześle zgłoszenie, że firma jest zamknięta, a Google w to uwierzy. Nie pytając głównego zainteresowanego dopisze do wizytówki „zamknięte na stałe”.

  W rozmowie z pracownikiem Google potwierdziłem taką możliwość. Na szczęście Google błyskawicznie „odmyka” firmę w dość nie skomplikowanym procesie. Nie wiemy dokładnie od jak długiego czasu wizytówka była oznaczona jako zamknięta, ale straty z tego powodu są odczuwalne.

Pada podejrzenie.

  Firma proponująca odpłatnie przedłużenie wpisu firmowego w Google dla firm działa na masową skalę. Na forach odnaleźliśmy dziesiątki poszkodowanych. Z ich relacji domyślamy się, że może chodzić o jedną firmę pod różnymi nazwami. Schemat rozmowy zazwyczaj był podobny. Nie mamy pewności, kto zamknął wizytówkę naszego klienta. Może konkurencja? W to wątpię. Wydaje się, że masowe zgłoszenia, o których mówił pracownik Google trzeba wysłać z kilkudziesięciu różnych lokalizacji, komputerów, czy adresów IP. Jaki jest próg, po którym Twoja firma zostanie oznaczona jako zamknięta?

Powrót do góry